header_julgavokort_falk_digi.jpg

Julgåva för en ren miljö

Välj en julgåva till arbetet mot miljögifter jul. Julgåvokort att ge bort ingår!

Klimatet | Havet | Bina | Skogen | Ren miljö | Medlemskap | Familjemedlemskap | Årets bok: Naturligtvis!

OBS! OBS! OBS!
Nu har sista datum för leverans av våra tryckta kort passerat.
Du kan självklart beställa julgåvobevis ända fram till Kalle Anka och hans vänner. Du får ditt julgåvobevis som PDF direkt efter beställningen! Vill du ändå ha ditt julgåvokort skickat för leverans efter jul kan du maila medlem@naturskyddsforeningen.se

Hjälp oss avgifta vardagen!
Vi lever i en värld med farliga kemikalier. De sprids vitt och brett, ut i naturen, in i mat och plastvaror, och är ett hot mot hälsan hos både människor och djur. Dessa miljögifter kan orsaka sjukdomar, allergier, mutationer och göra det svårare att få barn.

Vårt arbete fokuserar nu på att få bort farliga ämnen från grejerna vi har på kroppen. Tvålar, hudkrämer, rakgel och hårprodukter har inte sällan innehåll som är hormonstörande, ger kontaktallergier, eller skadar miljön. Det här ska vi ändra på! Vi ska se till att få skärpta lagar och bättre utbud i butikerna. Och du kan hjälpa till. Med din gåva kan vi fortsätta kämpa mot miljögifterna, och för en friskare framtid!

PS! Våra julgåvobevis är Svanenmärkta och transporten från tryckeriet och trycket är klimatkompenserat av tryckeriet. DS!

Ge en julgåva till klimatet. Julgåvokort ingår.
Ge en julgåva till vårt arbete för havet. Julgåvokort ingår.
Ge en julgåva till vårt arbete för att rädda bina. Julgåvokort ingår.
Ge en julgåva till vårt arbete för skogen. Julgåvokort ingår.
Köp årets bok: Naturligtvis! i julklapp!