Natural Reality: den verkliga verkligheten

Här är vinnarna i vår NR-tävling!

2400 bidrag, 1700 tävlande, tre huvudvinnare och fem veckovinnare.

Vi vill slå ett slag för den verkliga verkligheten och presenterar:
Natural Reality - en klimatsmart 360-upplevelse som tar dig rakt ut i naturen.

Virtuell verklighet, eller virtual reality, fick sitt stora genomslag förra året. Och VR-glasögon blev inte helt oväntat årets julklapp 2016. Det betyder att allt fler, i framtiden, kommer kunna simulera en fysisk närvaro i en digital värld. Vi vill slå ett slag för den verkliga verkligheten och presenterar ett helt nytt begrepp: Natural Reality.

Natural Reality påminner oss om naturens storslagenhet och att vi människor mår bra av att vara utomhus. Ju mer vi vistas i naturen desto mer angelägna blir vi om att vårda den. Det är viktigt när det finns så mycket kvar att kämpa för!

Hjälp oss rädda levande naturupplevelser

På Naturskyddsföreningen arbetar vi för skogen, jordbruket, havet, klimatet och mot farliga kemikalier. Allt för att både vi och framtida generationer ska få uppleva vår fantastiska natur. Med konceptet Natural Reality hoppas vi att fler ska få tillgång till den verkliga verkligheten och tillsammans kan vi göra detta möjligt.

Följ med oss ut

Här är några tips på hur du enkelt kommer ut i naturen lite oftare.

Bli medlem i Naturskyddsföreningen och få koll på allt som händer där du bor.

Natursnokarna är vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Din lokala eller regionala Naturskyddsförening ordnar varje år mängder av utflykter och vandringar.

Mer naturinspiration

Det här kan du göra för naturen och så här kan vi påverka tillsammans.

Idag är vi 226 000 medlemmar. Och ju fler vi är, desto starkare blir vi. För 24 kr/mån blir du medlem i Sveriges största miljöorganisation. Välkommen!

Konceptet Natural Reality startade med en kampanj kring årets julklapp 2016

Vi har var och en och alla tillsammans ett ansvar för att ta hand om och förvalta naturens resurser