Företagssamarbeten: Houdini

Samarbetet mellan Naturskyddsföreningen och Houdini började 2018. Inledningsvis med att Houdini tillhandahöll hållbara, funktionella och representativa kläder till Naturskyddsföreningens värvare. En relation som därefter vuxit vidare och fördjupats.

Naturskyddsföreningen och Houdini samarbetar inom flera viktiga frågor. Bland annat genom att Houdini stöttar biologisk mångfald genom kampanjen Operation: Rädda bina. Houdini arbetar även aktivt för att stoppa PFAS – den så kallade “evighetskemikalien”.  PFAS finns i många varianter och i mängder av produkter, däribland funktionskläder. Houdini har fasat ut PFAS ur samtliga av sina produkter och är sedan 2018 helt PFAS-fria.

Om Houdini

Läs mer om Houdinis gedigna arbete att skapa kläder för ett aktivt liv utan avtryck och med en högt ställd vision om hur Houdini som företag kan visa på goda exempel för ett hållbart näringsliv. Tillsammans med sina kunder återvinner, reparerar, hyr och påverkar de för en bättre och hållbarare bransch.

Linnéa Grahn, projektledare företagssamarbeten
E-post: linnea.grahn@naturskyddsforeningen.se

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!