Hallå där Lillian Lundin!

För att en rikskonferens ska bli riktigt lyckad behövs eldsjälar på plats. En av dem är Lillian Lundin.

Om Lillian Lundin

Lillian Lundin arbetar som verksamhetsutvecklare på Naturskyddsföreningens regionkansli Gävle-Dala och är engagerad i Naturskyddsföreningen Mora och Handla Miljövänligt-nätverket på sin fritid. Hon har varit medlem sedan 1998 och anställd sedan 2006.

Fyra frågor till Lillian Lundin

Vilken är din relation till Naturskyddsföreningen?

Den är både jobb och fritid i en salig röra. Jag gillar blandningen av att tänka strategiskt ibland och att praktiskt ordna Klädbytardag andra gånger. Det är skoj och känns meningsfullt att hjälpa och stötta kretsar/arbetsgrupper och lyfta deras fantastiska arbete. Jag är en glad och stolt medlem!

Konferensen 2022 handlar om föreningens framtid och en ny framtidsstrategi kommer att vara i fokus.  Vad ger dig hopp om framtiden?

Jag tänker: gräv där du står! Vi kan alla börja med det lilla omkring oss, ställa om i vardagen för att sedan växla upp och påverka företag och politiker. Jag tror starkt på det goda exemplets makt och att samarbeta med andra organisationer. Greta, Andreas (konferencier på rikskonferensen) och andra i unga i klimatrörelsen ger mig hopp!

Vad är naturkänsla för dig?

Att vara ute med hunden eller motionera på fina ställen. Bara sitta på en sten, brygga, i kajaken eller springa på upptäcktsfärd på små stigar. Fjäll och hav har en särskild dragningskraft på mig.

Ni har ju arbetat länge och noggrant med förberedelserna inför denna rikskonferens i Mora. Vad vill du att deltagarna på konferensen tar med sig därifrån?

Framtidshopp med en stark förening i ryggen, känslan av samhörighet/medskapande och att ha blivit lyssnad på, många fina natur- och kulturupplevelser och en önskan att komma tillbaka och utforska Mora och Dalarna ännu mer. Vi bjuder på skogsmanifestation, cykelinspiration, barnaktiviteter, utställning, utflykter, studiebesök och en stor dos Dalarna!

En stor dos Dalarna

Många olika aktiviteter och händelser sker under 13 - 15 maj. Passa på att delta på utflykter i närområdet, lyssna på folkmusik, prata med kulturutövare från Dalarna, strosa runt, upplev slöjd från Orsa Slöjdlag m.m. Anmäl dig senast den 30 april.

Varmt välkomna!

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!