Replik: Miljöorganisationernas röst behövs

I en ledare av Daniel Åkerman på Svenska nyhetsbyrån kritiseras miljöorganisationers rätt att överklaga miljöbeslut. Artikeln har publicerats i flertalet tidningar, som Naturskyddsföreningen, WWF och Greenpeace nu har replikerat på. Se exempelvis Västerviks-Tidningen.

Daniel Åkerman på Svenska nyhetsbyrån är kritisk till miljöorganisationers talerätt - det vill säga rätten att överklaga miljöbeslut. I sin ledarartikel, som har publicerats i flera lokaltidningar, hänvisar Åkerman till en debattartikel i SvD, skriven av Naturskyddsföreningen, WWF och Greenpeace.

Därför har Naturskyddsföreningen, WWF och Greenpeace bemött Åkermans påståenden och försvarat talerätten i samtliga tidningar som ledarartikeln har publicerats i.

Du kan läsa repliken i exempelvis Västerviks-Tidningen.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!