Gå med i Globala nätverket

Vi har bara en jord, och den behöver vi vara rädda om. Tillsammans arbetar vi för en global hållbar utveckling med miljöfrågan i centrum. Kom med du också!

Brinner du för en rättvisare och grönare värld? Då kanske Globala nätverket är något för dig!

Vad vi gör i vår vardag i Sverige påverkar natur och människor på andra platser i världen. Miljöproblemen känner inga gränser.

Det kan handla om hotade miljöförsvarare, tropiska skogar, om palmolja eller klimaträttvisa.

Gå med i Globala nätverket

Är du intresserad av hållbar utveckling och globala miljöfrågor? Välkommen att gå med i Globala nätverket! Då får du det Globala nyhetsbrevet 4–6 gånger per år. Vi bjuder in till nätverksträffar, digitalt eller fysiskt, där vi diskuterar aktuella frågor, utbyter idéer och ger verktyg för förändring. Vi har även en Facebook-grupp för inspiration och utbyte mellan träffarna.

Du lägger ned så mycket tid du själv vill och du väljer själv vilka aktiviteter du vill delta i. Du behöver inga förkunskaper.

Det kostar inget att gå med i Globala nätverket, men du måste vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Mer information och tips hittar du på Naturkontakt, som är Naturskyddsföreningens digitala mötesplats.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Gillas av 3