Gå med i Klimatnätverket

Klimatnätverket är ett nationellt nätverk inom Naturskyddsföreningen där vi utbyter idéer och arbetar tillsammans för att hejda klimatförändringarna. Kom med du också!

Brinner du för klimatet och vill engagera dig för en bättre värld? Känner du att lasset är för tungt för att dra ensam? Då kan Klimatnätverket vara något för dig!

Naturskyddsföreningens klimatnätverk samlar klimataktiva över hela landet för att tillsammans arbeta för att Sverige ska bli en förebild i klimatomställningen. Du är välkommen att gå med oavsett om du vill engagera dig lokalt eller nationellt och inga förkunskaper krävs.

Så här fungerar Klimatnätverket

Klimatnätverket binds ihop bland annat genom ett e-postnyhetsbrev som skickas varje månad, en gemensam facebooksida och en grupp på föreningens medlemsforum Naturkontakt. En till två gånger om året ordnas nätverksträffar nationellt.

Klimatfrågan är global och Klimatnätverket nationellt, men då mycket av klimatpåverkan sker där vi bor, jobbar och handlar finns det lokala och regionala klimatgrupper. De driver på i kommuner och län kring klimatfrågor, ordnar utbildningar med mera. Finns det en grupp där du bor är det bara att hänga på! Du kan också tillsammans med andra medlemmar i nätverket starta en arbetsgrupp, lokalt, regionalt eller inom ett specifikt område som just du brinner för. Hör gärna av dig till nätverkssamordnaren för att få stöd eller om du har frågor.

Hur går jag med i Klimatnätverket?

Vad krävs av mig?

Oavsett om din insats är liten eller stor är den betydelsefull. Inga förkunskaper behövs och det kostar inget att vara med, men du måste vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Som medlem i Klimatnätverket kan du hitta och träffa intresserade i din närhet eller i andra delar av landet. Tillsammans med andra aktiva i nätverket är du med och ökar trycket i klimatfrågorna!

Välkommen!

Gillas av 2