EU-valet 2024

Kampanjmaterial

Vill du engagera dig inför EU-valet? Här finns material för dig!

Beställ kampanjmaterial

Gör en beställning av tryckt kampanjmaterial för att dela ut eller sätta upp där du befinner dig.

Ladda ner och skriv ut själv

Här lägger vi upp affischer, handledningar och kampanjbilder som du kan använda.

Kampanja för klimat och natur inför EU-valet!

Ett sätt att uppmärksamma folk på att EU-valet är viktigt är att dela ut Naturskyddsföreningens kampanjmaterial. Här följer kort info om vad som är bra att tänka på.

Förslag på platser och miljöer att lägga ut eller dela ut foldrar och/eller hänga affischer?

Kafeér, bibliotek, gym, biografer, butiker, uteställen, teatrar, Folkets Hus, sporthallar, dansställen, badplatser, äldreboenden, festivaler, stadsfester, bara fantasin sätter stopp. Kom ihåg att fråga bara!

Det är tillåtet att dela ut samhällsinformation i brevlådor. En rolig grej kan vara att samlas ett gäng och tex cykla runt och dela ut foldrar i ett visst område.

Krävs det tillstånd att hänga upp affischer och dela ut foldrar?
Vad gäller offentliga anslagstavlor så krävs ibland tillstånd för att hänga upp affischer, är du osäker så kolla vad som gäller i din kommun! Att stå och dela ut information kan kräva tillstånd, kolla på Polisens hemsida om du är osäker på vad som gäller för en viss plats. I övrigt gäller principen att fråga ägaren eller de ansvariga på en plats. Många tycker att det är viktigt och bra med samhällsinformation inför valet och vill gärna hjälpa till.

Vad mer är viktigt att tänka på vid användning av kampanjmaterialet?
Observera att materialet är tänkt att användas för att informera brett om partiernas miljöpolitik. Naturskyddsföreningen är en partipolitiskt obunden organisation. Materialet ska inte nyttjas som en del av enskilda politiska partiers kampanjarbete.

EU-valet 2024

Kampanjstöd

I vårt kampanjstöd hittar du tips och trix för hur du kan engagera dig inför EU-valet!

EU-vAlet 2024

Din valguide för klimat och natur

Hur har parlamentarikerna agerat senaste mandatperioden? Vilka förslag ställer sig partierna bakom inför EU-valet? Här hittar du vår samlingssida för allt du behöver veta när det gäller klimat, natur och EU-valet 2024.