Hjälp oss bevara naturens magi

Med din julgåva bidrar du till att vi kan fortsätta stå upp för naturen – för levande skogar, kvittrande fåglar, knastrande snö och friska sjöar.

Ge en julgåva till naturenGe en gåva med kort, Swish eller direktbetalning via bank. Du får ett digitalt gåvobevis via mejl. Tack för ditt stöd!

Din julgåva gör skillnad

När du ger en julgåva eller på annat sätt skänker pengar till Naturskyddsföreningen bidrar du till att vi kan fortsätta stå upp för natur och miljö. Vi arbetar för att bromsa klimatförändringar, bevara biologisk mångfald och minska miljögifterna, för friskare hav och för ett hållbart och ekologiskt jordbruk.

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation. Sedan 1909 har vi varit med och räddat pilgrimsfalken, skapat naturreservat, bidragit till ekoboomen och påverkat viktiga politiska beslut, bland annat inom klimatområdet.

Just nu behövs vi mer än någonsin. De gåvor vi får gör att vi på Naturskyddsföreningen kan arbeta med opinionsbildning och politisk påverkan – lokalt, nationellt och internationellt. Vi uppmärksammar brinnande miljöfrågor genom rapporter, kampanjer, debatter och ett intensivt pressarbete. Vi lägger fram konkreta, konstruktiva förslag till politiker, företag och allmänhet för en mer hållbar framtid.

Bara det senaste året har vi varit med och bidragit till en rad framgångar för naturen och klimatet. Till exempel finns nu ett förbud mot att fiska med nät i viktiga områden för den akut hotade Östersjötumlaren.

När du skänker pengar till Naturskyddsföreningen är du med och bidrar till framtida segrar för natur och miljö.

Naturskyddsföreningen följer Svensk Insamlingskontrolls regler för insamling, vilket gör att vi har rätt att använda ett 90-konto.

Representerar du ett företag? Ge en företagsgåva till arbetet för natur och miljö i jul! Genom ert stöd och engagemang arbetar vi tillsammans för att framtida generationer ska kunna leva på en frisk och levande planet.
--> Läs mer och ge en företagsgåva här

Steg 1 av 3

Välj belopp

Steg 2 av 3

Ange dina uppgifter

Steg 3 av 3

Välj betalsätt

Bild på produkter från julbutiken

Besök vår julbutik

I vår julbutik hittar du perfekta julklappar till miljömedvetna vänner, naturintresserade svärföräldrar, syskon, mor- och farföräldrar.