stöd oss

Satsa på en julgåva som värnar om naturen

Önska dina nära och kära en riktigt god jul med en julgåva fylld med kärlek till naturen.

När du väljer en julklapp från Naturskyddsföreningen bidrar du till arbetet för natur och miljö – för en frisk och levande planet. I vår julbutik hittar du bland annat gåvokort, gåvobevis, presentmedlemskap och böcker att ge bort. Alla fyllda med extra mycket kärlek till naturen!

Ge ett julgåvokort

Stöd arbetet för natur och miljö med en gåva och välj bland våra fina julgåvokort. Går även att få digitalt.

Från 200 kr

Ge ett presentmedlemskap

Presentmedlemskapet ger ett års medlemskap i Naturskydds­föreningen och tillgång till våra medlemsförmåner.

Från 195 kr

Ge en sms-klapp

Mottagaren får ett digitalt gåvobevis via sms med din personliga hälsning på julafton eller annan valfri dag.

Från 100 kr

Ge en bok

Naturskyddsföreningen ger varje år ut en bok med ett aktuellt miljötema, fylld med inspiration, tips och ny kunskap.

Från 129 kr

Ge en företagsgåva

Företag

Ge en företagsjulgåva

Naturskyddsföreningen har kämpat för naturen i över 100 år och tillsammans med människor och företag fortsätter vi påverka utvecklingen i vår närhet och i världen. Genom att ge en företagsgåva till Naturskyddsföreningen i jul, är ni med och bidrar.

En hållbar julklapp som gör skillnad för natur och miljö

Att ge en julklapp via Naturskyddsföreningen är ett fint sätt att visa omtanke om någon du håller kär samtidigt som du bidrar till vårt arbete för en frisk planet och en hållbar framtid.

Med din gåva bidrar du till arbetet för:

• att bromsa klimatförändringarna
• bevarande av biologisk mångfald
• friskare hav och vatten
• ett hållbart och ekologiskt jordbruk
• att minska miljögifterna i vår vardag
• ett hållbart skogsbruk och skyddande av värdefulla skogar

Tips för en hållbar jul. En familj med ett barn i tomtemössa lagar julmat.

Guide

10 bästa knepen för en hållbar jul

Låt julbordet spraka av färg, satsa på en svensk ekologisk gran och njut av fina fisken. Här är tipsen som gör din jul grönare.

Kvinna tittar på en vas
Julklappstips: 7
miljövänliga julklappar
Vill du fira jul utan