TESTAMENTE

Välkommen till Testamentesveckan

Testamentesveckan är ett samarbete mellan 19 ideella organisationer i syfte att öka kännedomen om möjligheten att skriva in sin eller sina favoritorganisationer i sitt testamente.

Testamentesveckan
11–17 september

Tillsammans med 18 organisationer går Naturskyddsföreningen nu in i en gemensam kampanj för att uppmärksamma Internationella testamentesdagen den 13 september. Varmt välkommen att delta i kostnadsfria seminarium och webinar under vecka 37.

Det finns flera goda och praktiska skäl till varför alla borde skriva ett testamente. Men att veta hur det ska skrivas och vad som är viktigt att tänka på kan upplevas svårt. Under Testamentesveckan får du svar på dina frågor om testamente och arv.

Dessutom kan du under Testamentesveckan skriva ditt testamente utan kostnad och samtidigt ge en gåva till en eller flera organisationer som du känner varmt för.

Inbjudan till seminarium och webinar

Under Testamentesveckan bjuder vi in dig till att delta i kostnadsfria seminarium och webinar tillsammans med en jurist där du får veta allt du undrar över om arvslagen och testamenten. Läs mer och anmäl dig via länken nedan (begränsat antal platser).

Du kan välja att skänka en del av eller hela ditt arv till ett ändamål som du känner starkt för.

Väljer du att ta med en ideell organisation i ditt testamente är du med och gör skillnad på riktigt. Att skriva in Naturskyddsföreningen är ett fint sätt att visa vad naturen betyder för dig och att du är mån om att den skyddas och bevaras.

Med hjälp av Lawlys digitala tjänst tar det mindre än en kvart. Det enda du behöver göra är att svara på ca tjugo frågor om hur din situation ser ut, och hur du vill ha det. Sen har du ett juridiskt korrekt testamente, färdigt att skriva under och få bevittnat.

barn,sverige,licens

Låt naturen gå i arv

När du testamenterar en gåva till Naturskyddsföreningen innebär det att vi får kraft och ekonomisk möjlighet att fortsätta kämpa för att skydda och bevara vår natur.

Ladda ner vår digitala informationsbroschyr

Många frågor kan dyka upp när det kommer till att skriva sitt testamente. Därför har vi tagit fram en praktisk vägledning som ger dig information om vad som är viktigt att tänka på.

Kirsten Brunsgaard Clausen, testamente, insamling

Kirsten har valt att ge en gåva via sitt testamente

Träffa ett par personer som skrivit in Naturskyddsföreningen i sina testamenten, däribland Kirsten Brunsgaard Clausen från Stockholm. Hon har känt till Naturskyddsföreningen hela sitt liv och när hon började fundera på att skriva sitt testamente var Naturskyddsföreningen ett självklart val.

Kontakta oss

Funderar du på att testamentera en gåva till Naturskyddsföreningen och vill veta mer? Varmt välkommen att kontakta Marie-Louise Berzén, ansvarig för testamenten och stora gåvor:

Marie-Louise Berzén
Telefonnummer: 070-754 0995
E-post: marie-louise.berzen@naturskyddsforeningen.se

Vid frågor kring pågående bouppteckningar eller arvskiften kontakta:

Jonas Romson
Telefonnummer: 08-702 65 23
E-post jonas.romson@naturskyddsforeningen.se.

Du kan även lämna dina uppgifter i vårt kontaktformulär så hör vi av oss.

Många frågor kan dyka upp när det kommer till att skriva sitt testamente, därför har vi tagit fram en vägledning som ger dig information om vad som är viktigt att tänka på.