TESTAMENTE

Skriv testamente

På den här sidan kan du skriva ett juridiskt korrekt testamente online helt kostnadsfritt. Du kan även välja att boka ett inledande samtal med gratis testamentesrådgivning med en jurist från Lawly.

Skriv ditt testamente online

Vi vet att många upplever testamente som något svårt och jobbigt. Därför samarbetar Naturskyddsföreningen med juristbyrån Lawly, där du kan upprätta ett juridiskt korrekt testamente helt kostnadsfritt online.

Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Att skriva in Naturskyddsföreningen i ditt testamente är ett fint sätt att visa vad naturen betyder för dig och att du är mån om att den skyddas och bevaras.

Var med och bidra till att vi kan fortsätta vårt viktiga arbete för natur och miljö – nu och för kommande generationer.

Skriv testamente online

Upprätta ditt testamente med hjälp av Lawlys digitala testamentestjänst.

• Kostnadsfritt
• Personligt anpassat
• Juridiskt korrekt

Boka kostnadsfritt möte

Har du en fråga rörande testamente? Boka ett kostnadsfritt samtal på 15 minuter med en jurist från Lawly.

Har du frågor eller funderingar längs med vägen finns Lawlys jurister tillgängliga på nummer 08-515 11 291.

Så går det till

Svara på frågor

Svara på ett 20-tal frågor om dig och hur du vill att ditt arv ska fördelas. Frågorna är sammanställda av Lawlys jurister, och är desamma som om en jurist hade ställt under ett traditionellt möte. Baserat på dina svar skapas ett personligt anpassat testamente.

En jurist från Lawly upprättar avtalet

Testamentet upprättas utifrån din unika situation och utifrån dina önskemål. Vi ser till att det speglar din sista vilja. Juristen från Lawly är med dig hela vägen från utkast till juridiskt korrekt och färdig handling.

Avtalet levereras

När du svarat på alla frågor kan du därefter med Mobilt BankID ladda ner ditt testamente i lugn och ro. För att kunna ladda ner testamentet måste du bekräfta att du läst och förstått informationen. Om du skulle ha frågor eller vilja gå igenom ditt testamente med en jurist så kan du göra det efteråt.

Om Lawly

Lawly grundades 2018 med målet att förändra juristbranschen och skapa trygg juridisk rådgivning som är tillgänglig för alla.

Med teknikens hjälp har Lawly skapat digitala lösningar som förenklar och effektiviserar juristernas arbete och samtidigt gör det enkelt för dig som kund att följa ditt ärende.

Om du har några frågor eller funderingar är Lawlys jurister tillgängliga i chatten som är öppen medan du fyller i testamentet. Det går också bra att ringa på 08-515 11 291.

Kontakta oss

Funderar du på att testamentera en gåva till Naturskyddsföreningen och vill veta mer? Varmt välkommen att kontakta Marie-Louise Berzén, ansvarig för testamenten och stora gåvor:

Marie-Louise Berzén
Telefonnummer: 070-754 0995
E-post: marie-louise.berzen@agnes-vunginaturskyddsforeningen-se

Vid frågor kring pågående bouppteckningar eller arvskiften kontakta:

Jonas Romson
Telefonnummer: 08-702 65 23
E-post jonas.romson@naturskyddsforeningen.se.

Du kan även lämna dina uppgifter i vårt kontaktformulär så hör vi av oss.

Många frågor kan dyka upp när det kommer till att skriva sitt testamente, därför har vi tagit fram en vägledning som ger dig information om vad som är viktigt att tänka på.