Hyr en stuga

Som medlem i Naturskyddsföreningen har du förmånen att kunna hyra våra stugor som finns runt om i landet.

Välj vad du vill naturskydda i jul! Ge bort en hållbar julklapp! Julgåvokort ingår!

Aktse, Norrbottens län

Med Sareks nationalpark alldeles in på knuten vid sjön Laidaure ligger det vackra fjällhemmanet Aktse. Naturskyddsföreningen är delägare i hemmanet och har en liten stuga på ängen.Två rum med sammanlagt 6 bäddar. Vår, vinter och höst bokas valfritt antal dagar. Mitten av juni-slutet av augusti, hela veckor. Vecka 25–35 hyrs stugan ut för 3 100 kr/veckan. Övrig tid 450 kr/natt.

Markus Lidström
E-post: markus.lidstrom@naturskyddsforeningen.se

Sandböte, Stockholms skärgård

Stora och Lilla Sandböte är två vackra skärgårdsöar strax öster om Ornö, i Stockholms södra skärgård. Öarna är naturreservat med naturskog och ängsmiljöer. På Stora Sandböte finns en intressant kulturmiljö med äldre byggnader, varav två boningshus. Under vår, sommar och höst finns möjlighet för medlemmar i Naturskyddsföreningen att hyra ett av husen på ön.Föreningen fördelar hyrestillfällen på Sandböte genom lottdragning av vykort eller e-post med bokningsönskemål inkomna senast 1april.

Anders Friström

E-post: anders.fristrom@naturskyddsforeningen.se

Osaby, Kronobergs län

Säteriet ägs av Naturskyddsföreningen. Driften av gården, uthyrning och event sköts av Farmen Rent och event. På gården finns ett vandrarhem med 9 rum, samt 8 rum med högre standard i huvudbyggnaden. Även en mindre stuga finns tillgänglig att hyra.

Familjen Almqvist/Rosenlund

Vandrarhemmet och jägarstugan: Lars-Erik Johnsson  tel. 070-676 28 53

Grinnsjö, Västra Götalands län

Vid torpet Grindsjö arbetar Naturskyddsföreningarna i Grästorp, Vänersborg och Trollhättan för att återställa det gamla ängslandskapet och göra det attraktivt för besökare. Grinnsjötorpet kan hyras för övernattning (två sängplatser finns) eller andra aktiviteter av medlemmar i föreningarna Grästorp, Trollhättan och Vänersborg.

Sten Alfredsson

Ytterö, Östergötlands län

Naturskyddsföreningen i Norrköping äger en fastighet på Ytterö i Gryts skärgård. Ön har fantastiska klippstränder och omväxlande skogsvegetation. Här finns en stuga som hyrs ut veckovis till medlemmar i Naturskyddsföreningen. Bokning av sommarens veckor sker genom stugfogden Per Olsson från och med 1:e mars per brev.

Priset för en vecka är 1800 kr, veckoslut fredag-söndag 600 kr. Medlemmar som ej hyrt tidigare år har förtur.

Per Olsson

Tel: 070-523 97 12

Stubbhult, Kalmar län

Hyr Lillstugan i Stubbhult och bo mitt i kulturlandskapet! Njut av en mycket lugn miljö med gärdsgårdar, hamlade träd och odlingsrösen.2 rum och kök, 44 kvadratmeter, 2 bäddar + 4 extrabäddar. Pris/vecka: 2 800 kr. Medlemmar erhåller 10 % rabatt.

Hultsfreds turistbyrå

E-post: turism@hultsfred.se

Kläppen, Stockholms skärgård

Hyr Roslagens Naturskyddsförenings stuga i Söderarms skärgård. 8 fasta sängplatser, fördelade på 2 sovrum. Priset är 1 500 kr/vecka (lör-lör) för medlemmar. Under lågsäsong 15 september-15 maj, halva priset. OBS! Förutsätter egen båt.

lasse197@outlook.com

Ge en julgåva!