Fler än 100 artister står upp för klimat och miljö

Artisterna efterlyser politiker som visar mod och tar klimatpolitiken på allvar. Uppropet har tagits fram av Stefan Sundström tillsammans med Naturskyddsföreningen.

Responsen var ”öronbedövande” när Stefan frågade vänner om de ville skriva på. Snart började uppropet leva sitt eget liv och allt fler hörde av sig och ville vara med.

Många av artisterna syns sällan i sådana här sammanhang, men efterlyser nu politiker som visar mod och tar klimatpolitiken på allvar.

• Häromveckan gick 2 000 (!) forskare och anställda i forskarvärlden ut med en vädjan till politikerna om att sätta klimatfrågan högst på agendan.
  • I tisdags undrade 227 svenska företag varför politikerna ser klimatomställningen som ett stort problem då det faktiskt är en stor möjlighet.

Nu går alltså över 100 artister ut med ett upprop i Aftonbladet på initiativ av Stefan Sundström och Naturskyddsföreningen.

Den här valrörelsen är som två personer i en bil som är på väg rakt in i en bergvägg, medans dom bråkar om vad dom ska spela på bilstereon
–Stefan Sundström

Skriv på för en tuffare klimatpolitik!

Hjälp oss att höja rösten för klimat och natur. Låt politikerna veta att vi är redo för konkreta åtgärder och modiga beslut.

Skriv under
Gillas av 9