Rädda biståndet – skriv under vårt upprop

Sveriges stöd till klimat, miljö och utsatta människor i världen hotas av stora nedskärningar. Våra politiker behöver veta att vi är många som inte accepterar att Sverige vänder världen ryggen.

Aldrig har världen varit i större behov av samarbete över gränserna för att bekämpa ökande klimatkris, hunger, fattigdom och ojämlikhet.

Ändå beslutade regeringen nyligen att skära i biståndet för att finansiera flyktingmottagandet i Sverige. Dessutom finns det partier i Sveriges riksdag som går till val på att permanent skära ner ännu mer på biståndet.

Sådana sänkningar får katastrofala följder, som att miljontals människor blir utan livsviktiga resurser, att risken för krig och konflikter ökar, att nödvändiga miljöprojekt stoppas och att miljö- och människorättsförsvarare blir mer hotade.

Sverige ska inte vara ett land som vänder världen ryggen. Hjälp oss rädda biståndet – skriv under vårt upprop!

Namninsamlingen samordnas av plattformen Concord Sverige, där Naturskyddsföreningen är medlem. Namnlistan kommer att lämnas över till de 349 riksdagsledamöterna efter valet i september.

Jordglob med hjärta i kampanjen Rädda biståndet

Rädda biståndet – skriv under vårt upprop!

Sverige ska inte vara ett land som vänder världen ryggen.

Skriv under!
Gillas av 3