Slutreplik: Skrämmande att politiker kallar oss för terrorister

I en slutreplik i Expressen bemöter Naturskyddsföreningen Kristoffer Tamsons (M) argument om vår överklagan av motorvägsbygget Tvärförbindelse Södertörn i södra Stockholm.

Naturskyddsföreningens överklagan av det planerade bygget av motorvägen Tvärförbindelse Södertörn i södra Stockholm görs enligt demokratiska principer. Att Kristoffer Tamsons (M), tidigare trafikregionråd i Stockholm, drar paralleller till terrorism är en skrämmande och felaktig retorik.

Vi är närmare 40 olika parter som har överklagat motorvägen enligt demokratiska principer. Vi förväntar oss att Tamsons, som har varit trafikregionråd i Stockholm och som representerar det parti som innehar statsministerposten, tar ansvar för en hederlig och respektfull ton i debatten.

Sveriges utsläpp av växthusgaser från transportsektorn måste minska för att riksdagens klimatmål ska kunna nås. Nya motorvägar ökar med stor sannolikhet trafiken. Att påstå att kollektivtrafiken, som till exempel Spårväg Syd, gynnas av Tvärförbindelse Södertörn är felaktigt.

Läs hela slutrepliken i Expressen.

klippor, glädje, hopp, havsklippor, blå himmel,

Ge en gåva till klimatet

Vi kan fortfarande bromsa klimatförändringarna! Bidra till arbetet för att skapa en tuffare klimatpolitik och för att visa vägen mot hållbar förnybar energi.

Ge en gåva
Bli först att gilla!