Testamente – låt naturen gå i arv

Att skriva in Naturskyddsföreningen i sitt testamente är ett fint sätt att visa vad naturen betyder för dig och att du är mån om att den skyddas och bevaras.

Varje gåva gör skillnad! För Naturskyddsföreningen innebär det att vi får kraft och ekonomiska möjlighet att bevara den biologiska mångfalden i skogen, på våra ängar och i våra hav. Tack för att du gör det möjligt!

Låt naturen gå i arv

Naturskyddsföreningen tar varje år tacksamt emot gåvor via testamenten. Dessa är av oerhört stor betydelse i vårt långsiktiga arbete för en renare och friskare natur och miljö för nutida och kommande generationer.

Att skriva testamente

Att ge en gåva till Naturskyddsföreningen via ditt testamente behöver inte alls vara komplicerat. Är du osäker på hur du ska skriva ditt testamente kan du få juridisk rådgivning hos Lavendla juridik och Familjens Jurist som hjälper till att säkerställa att ditt testamente är entydigt och korrekt i juridisk mening. Som medlem och givare i Naturskyddsföreningen får du rabatt.

Ladda ner testamentesmall

Vi hjälper dig

Vi hjälper dig gärna med de frågor du har gällande att ge en gåva via testamente till Naturskyddsföreningen. Om du vill bli kontaktad ber vi dig att fylla i dina uppgifter i vårt formulär, så hör vi av oss.

Har du frågor eller behöver hjälp? Ring eller mejla till Marie-Louise Berzén som är ansvarig för testamenten på Naturskyddsföreningen.

Kontaktuppgifter:
Telefonnummer: 070-754 0995
E-post: Marie-Louise.Berzen@naturskyddsforeningen.se

Ladda ner vår digitala informationsbroschyr

Många frågor kan dyka upp när det kommer till att skriva sitt testamente, därför har vi tagit fram en vägledning som ger dig information om vad som är viktigt att tänka på.

Om Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Det har vi arbetat för i över hundra år, och det har gett resultat. Vi har bland annat räddat pilgrimsfalken från utrotning. Tvingat industrin att tillverka miljövänligare papper. Sett till att få ett förbud mot två av världens farligaste ämnen; DDT och kvicksilver. Räddat hundratals unika skogar från avverkning. Och vi har infört miljömärkningen, Bra Miljöval.

Vårt globala arbete har gjort att allt fler svenskar väljer bort jätteräkor, vilket har räddat värdefulla mangroveskogar i syd. Och vi har besparat naturen extremt skadliga kemikalier genom att få fler att välja ekologiska bananer och kaffe.

Genom din gåva är du med och bidrar till att vi kan fortsätta vårt viktiga arbete för natur och miljö.

Bli först att gilla!