Val 2022: Lokala granskningar av miljöpolitiken

Runt om i landet har aktiva i Naturskyddsföreningens kretsar och länsförbund granskat den lokala miljöpolitiken inför valet 2022. Dessa granskningar ger en bra grund för dig som vill rösta med klimat och natur i åtanke i kommunala och regionala val.

Omkring 60 av våra lokalföreningar har granskat politiken, de allra flesta på helt ideell basis. Här nedan hittar du länkar till Naturskyddsföreningens kretsars och länsförbunds lokala och regionala valgranskningar och enkäter.

En del har också lyft miljöfrågorna på andra sätt inför valet 2022: Läs gärna mer på din lokala Naturskyddsförenings webbsida och följ dem på sociala medier.

Har vi missat någon valgranskning?

Kontakta Naturskyddsföreningens rikskanslis valteam: ida.wahlund@naturskyddsforeningen.se

Riksdagspartiernas miljöpolitik under luppen

Även på riksplanet har Naturskyddsföreningen granskat politiken både framåt och bakåt. Rapporterna hittar du här:

Vilket parti ligger närmast dig i miljöfrågorna?

Hur ställer du dig till viktiga frågor om klimat och natur? Jämför dina resultat med partiernas svar.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!