”Vi tackar ja till Cementas inbjudan om dialog”

”Lex Cementa” hotar dricksvattnet på Gotland och öppnar för nya undantag från miljölagstiftningen, skriver Naturskyddsföreningen i en slutreplik på DN Debatt.

Cementa och näringslivets branschorganisationer efterlyser i sina repliker (20 oktober och 21 oktober) på vår debattartikel i DN saklighet i diskussionen och konstruktiv samverkan mellan olika aktörer. Vi är de första att hålla med och tackar därför gärna ja till Cementas inbjudan om dialog.

Vi är djupt bekymrade över de överdrifter som förekommer i debatten. Detta är ett viktigt skäl till att vi – efter noga övervägande – valt att engagera oss i frågan.

Läs hela slutrepliken i Dagens Nyheter här.

Pojke, klippor, skärgård, hav, havet, havsklippor, sommar, bad,

Stöd våra hotade vatten!

Hav och sjöar är livsviktiga för vår överlevnad. Bidra till vårt arbete för en tuffare miljöpolitik och skydd av känsliga arter, kuster och havsområden.

Ge en gåva
Bli först att gilla!