Testamente

Gåvor och testamenten har stor betydelse för vårt långsiktiga arbete. När du väljer att ge en gåva till Naturskyddsföreningen via ditt testamente hjälper du oss att jobba vidare med att rädda naturen, skydda människors hälsa och främja global solidaritet. På denna sida hittar du information om hur du går tillväga för att testamentera till förmån för Naturskyddsföreningen.

Läs vår broschyr om arv och testamenten

Låt naturen gå i arv

Naturskyddsföreningen tar varje år tacksamt emot gåvor via testamenten. Dessa är av oerhört stor betydelse i vårt långsiktiga arbete för en renare och friskare natur och miljö för nutida och kommande generationer.

Att skriva testamente

Att ge en gåva till Naturskyddsföreningen via ditt testamente behöver inte alls vara komplicerat. Om du har frågor för att säkerställa att ditt testamente är entydigt och korrekt i juridisk mening, så har Naturskyddsföreningen via Giva Sverige ett samarbete med Lavendla juridik. På så sätt får du god hjälp med hur du ska utforma ditt testamente så att det blir juridiskt korrekt.

Vi hjälper dig

Vi hjälper dig gärna med de frågor du har gällande att ge en gåva via testamente till Naturskyddsföreningen. Om du vill bli kontaktad ber vi dig att fylla i dina uppgifter i vårt formulär, så hör vi av oss.

>> Till kontaktformuläret

Du kan även välja att direkt kontakta Marie-Louise Berzén, ansvarig för testamenten:

Telefonnummer: 070 754 0995
Mejl: Marie-Louise.Berzen@naturskyddsforeningen.se

Ladda ner vår digitala informationsbroschyr

Många frågor kan dyka upp när det kommer till att skriva sitt testamente. Därför har vi tagit fram en vägledning som ger dig information om vad som är viktigt att tänka på.

>> Ladda ner vår broschyr om arv och testamenten

Om Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Det har vi arbetat för i över hundra år, och det har gett resultat. Vi har bland annat räddat pilgrimsfalken från utrotning. Tvingat industrin att tillverka miljövänligare papper. Sett till att få ett förbud mot två av världens farligaste ämnen; DDT och kvicksilver. Räddat hundratals unika skogar från avverkning. Och vi har infört miljömärkningen, Bra Miljöval.

Vårt globala arbete har gjort att allt fler svenskar väljer bort jätteräkor, vilket har räddat värdefulla mangroveskogar i syd. Och vi har besparat naturen extremt skadliga kemikalier genom att få fler att välja ekologiska bananer och kaffe.

Genom din gåva är du med och bidrar till att vi kan fortsätta vårt viktiga arbete för natur och miljö.