Företagssamarbeten: Lidingöloppet

Naturskyddsföreningen och Lidingöloppet ingår samarbete 2024. Samarbetet ska säkerställa minimal påverkan på natur och klimat vid samtliga av Lidingöloppets arrangemang.

Lidingöloppet är världens största terränglopp som engagerar tusentals löpare varje år. Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation med fler än 200 000 medlemmar.

Ambitionen är att skapa ett motionslopp med ett hållbarhetsarbete i framkant där motionärer inspireras att ge utlopp för sin kärlek till naturen och skydda det som inte får försvinna. Tillsammans kommer vi se över transporter, mat, material och annat som har påverkan på miljö och klimat. Det treåriga samarbetet inleds 2024 med målsättning att utveckla partnerskapet över tid.

"Vårt mål är att bli landets mest hållbara motionslopp."

Krister Svensson, Generalsekreterare Lidingöloppet

Genom samarbetet får alla Naturskyddsföreningens medlemmar 20 procent rabatt på startavgiften. Läs mer om rabatten här.

Om Lidingöloppet

Lidingöloppet är världens största terränglopp och arrangeras under den sista helgen i september varje år på Lidingö. Första loppet arrangerades 1965 och idag, 60 år senare, arrangeras över 10 olika lopp med en utmaning för alla. Lidingöloppet är en ideell verksamhet som ägs av de två idrottsföreningarna IFK Lidingö SOK och IFK Lidingö Friidrott, all vinst går tillbaka till idrotten.

Läs mer om Lidingöloppet här.

Utöver Lidingöloppet arrangeras även följande lopp:

• Lidingöloppet vårmilen - starten på terrängsäsongen 27 april
  • Blodomloppet Stockholm - Tillsammans för livet - 11–12 juni
  • NYTT! Lidingöloppet i Funäsfjällen - Sveriges vackraste utmaning - 13 juli

Linnéa Grahn, projektledare företagssamarbeten
E-post: linnea.grahn@naturskyddsforeningen.se

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!