Program för rikskonferensen 2022

Äntligen kan vi ses! Under helgen 14–15 maj träffas vi i Mora för att tillsammans arbeta för en bättre framtid. Redan under fredagen den 13 maj smyger vi igång med intressanta aktiviteter. Varmt välkommen!

Naturskyddsföreningens rikskonferens 2022 äger rum i Moraparken, Mora, vackert beläget vid Österdalälven, och är öppen för alla medlemmar. Under två dagar blickar vi framåt med fokus på föreningens kommande framtidsstrategi för åren 2024–2027.

Programmet bjuder också på inspirerande seminarium, goda exempel från kretsar och länsförbund, nätverksträffar, samt kultur- och naturupplevelser. Programpunkterna väljer du på plats.

I Stora salen finns alltid gott om plats för alla som vill vara med. Om du är intresserad av att delta i en programpunkt som ligger i salarna Evertsberg, Mångsbodarna, Oxberg eller Risberg rekommenderar vi att du är där i god tid för att vara säker på att få en plats. Under lördagen genomförs samma workshoppar på förmiddagen och eftermiddagen för att ge utrymme för många av oss att delta.

Sista anmälningsdag för konferensen är 30 april.

Om arbetet med framtidsstrategin

Arbetet med framtidsstrategin har påbörjats under mars och april med fem digitala träffar och fortsätter under rikskonferensen.

Aktiviteter redan under fredagen

Invigningen för rikskonferensen är på lördagen kl. 9.00 men redan på fredagen den 13 maj sker flera aktiviteter. Till nätverksträffarna är alla som är intresserad varmt välkomna, du behöver inte vara med i nätverket innan!

Kvällen avslutas med middagsbuffé mellan 18.00–19.30 och på kvällen blir det konsert med artisten Emil Jensen.

Program (med reservation för ändringar):

TORSDAG 12 maj

FREDAG 13 maj

LÖRDAG 14 maj

SÖNDAG 15 maj

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!