Utvärdering av svensk miljöpolitik 2018 – 2022: Kastvindar i miljöpolitiken

Kastvindar i miljöpolitiken är den första av Naturskyddsföreningens två rapporter om svensk miljöpolitik inför riksdagsvalet i september 2022. I den här rapporten blickar vi bakåt och tar ett brett grepp i granskningen av miljöpolitiken under mandatperioden som gått.

Rapporten Kastvindar i miljöpolitiken utvärderar såväl regeringens miljöpolitik som oppositionspartiernas agerade och följer upp hur partierna agerat i relation till de 18 förslag som fanns med i Naturskyddsföreningens enkät inför valet 2018. Detta gör vi för att ge en så rättvis bild som möjligt av vilka partier som bedrivit den mest ambitiösa miljö- och klimatpolitiken sedan valet 2018.

natur, solnedgång, landskap, insamling, bli medlem, marknad, sjöar, skymning, berg, skog, CTA

Bli medlem i Sveriges största miljöorganisation

Var med i kampen för en friskare natur och starkare miljöpolitik och få den prisbelönta tidningen Sveriges Natur fem gånger om året.

Bli medlem idag
Gillas av 4