Engagera dig

Gör en ideell insats för natur och miljö

Som medlem ska det vara lätt att engagera sig i Naturskyddsföreningen, därför finns Fröpengar, ett litet bidrag för att så ett frö av engagemang.

Vad brinner du för?

Alla insatser för miljön är viktiga, stora som små och vi vet att mindre projekt kan väcka inspiration och engagemang till något större. Bjud in till en workshop om örter och läkeväxter, ordna en konsert med havstema, håll en bokcirkel i skogen eller något annat som du tycker är kul.

Fröpengar ska gå till ideella projekt inom Naturskyddsföreningen drivna av enskilda medlemmar, ej föreningar eller företag.

skogsutflykt

Frågor och svar

Vad krävs från dig för att kunna söka Fröpengar? Hur bedömer vi projekten? Hur kan en budget se ut?

Använd i samband med Fröpengar. Bilden visar två män i en skogsmiljö under en solig dag. Mannen i förgrunden ler mot kameran och verkar vara i färd med att reparera eller justera ett cykeldäck på en mountainbike som ligger upp och ner. Mannen i bakgrunden står med en cykel bredvid sig och tittar på den andra mannen, möjligen väntar han på att reparationen ska bli klar. Området är grönt och lummigt, vilket tyder på att det är sommar eller vår. Ljuset som sipprar genom träden ger en varm och behaglig atmosfär.

Inspiration och tips på aktiviteter

Ordna klimatquiz för kollegorna, cykelreparationsdag i grannskapet, ekofika för kompisgänget eller något helt annat.

Här ansöker du om Fröpengar