Gå med i Kemikalienätverket

Användningen av skadliga kemikalier måste minska – både för miljön och för vår hälsas skull. Vill du hjälpa till? Välkommen till Kemikalienätverket!

Kemikalienätverket består av över 900 ideellt aktiva medlemmar i Naturskyddsföreningen. Tillsammans arbetar vi för att sprida kunskap om exponeringen av farliga kemikalier som människor och miljö utsätts för, över hela världen. Samt ger tips och råd hur man ska undvika farliga kemikalier på bästa sätt.

Det gör vi bland annat genom kartläggningar och undersökningar, seminarier, omvärldsbevakning, debattartiklar, kontakter med myndigheter och företag, samt olika aktiviteter riktade mot allmänheten.

Bli medlem i Kemikalienätverket

Vill du också arbeta för att minska mängden miljögifter i vårt samhälle? Välkommen att bli medlem i Kemikalienätverket! Ju fler vi blir desto mer kan vi göra. Du lägger ned så mycket tid du själv vill och du väljer själv vilka aktiviteter du vill delta i. Du behöver inga förkunskaper. Du kan gå med bara för att få inspiration eller för att fungera som ett bollplank.

Det kostar inget att gå med i Kemikalienätverket, men du måste vara medlem i Naturskyddsföreningen. Vi håller kontakt med varandra på Naturkontakt, som är Naturskyddsföreningens virtuella mötesplats.

Lokala kemikaliegrupper

Du kan också gå med i någon av våra kemikaliegrupper runt om i landet för att träffa likasinnade på din ort. Läs mer på Naturkontakt.

Vill du lära dig mer om miljögifter?

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Gillas av 2