Nu börjar äventyret

Hitta en groda, följ ett rävspår eller baka pinnbröd över öppen eld – häng med Natursnokarna! Vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Vi är Natursnokarna

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. Vi leker, lär, hjälper natur och bara är!

Hitta din Natursnoksgrupp

Natursnokarna är vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Bli Natursnoksledare

Har du upptäckarlust och gillar att vara ute med barn och vuxna tillsammans? Du behöver inte vara expert, biolog eller lärare för att bli natursnoksledare hos oss.

Information för dig som är aktiv natursnoksledare i Naturskyddsföreningen.

Barn älskar naturen. Det gör vuxna också. Så det så! Men ibland kan det vara svårt att komma på vad man kan hitta på ute. Här finns roliga tips på enkla saker att göra i naturen tillsammans.

Fyra skräddarsydda vattenäventyr där barn och unga på ett lekfullt sätt får lära sig mer om vad som finns under ytan. Passar utmärkt på natursnoksträffen, på kalaset eller andra tillfällen du vill ha ett par spännande timmar i naturen!