De hotas för sin kamp för miljön

Världen över finns miljöförsvarare som försvarar vår gröna planet. Men vem skyddar dem som skyddar naturen

Urfolk, Thailand, Människor, miljöförsvarare, Asien, Skog, Globala
MANILA, PHILIPPINES - SEPTEMBER 25: Environmental activists, wearing facemasks and face shields to protect against COVID-19, take part in a rally coinciding with global protests on the climate crisis on September 25, 2020 in Manila, Philippines. The Global Climate Strike, also known as the Fridays for Future movement, is observed to demand urgent action from governments around the world to address the climate crisis. (Photo by Ezra Acayan/Getty Images)

Hållbar utveckling

Miljöförsvarare mer hotade än någonsin

Kampen för att bromsa klimatförändringarna och minska utarmningen av biologisk mångfald är akut. I frontlinjen står miljöförsvarare världen över. Men priset de får betala är högt med hot, våld och död som en del av deras vardag.

4 mar, 2021 • 5 min att läsa

Prenumerera på globala nyhetsbrevet

Följ oss och vårt globala arbete med natur och miljö. Se vad våra samarbetsorganisationer i andra länder arbetar med och få information om vad Naturskyddsföreningen gör i olika delar av världen.