Förmånstagare: GoodCause

Stiftelsen GoodCause grundades med syfte att driva bolag som skänker all avkastning till välgörenhet.

Visionen är att Stiftelsen GoodCause ska äga och driva flera bolag med samma grundkoncept; enkla, ärliga och prisvärda produkter och tjänster. Naturskyddsföreningen är förmånstagare till GodEl.

GodEl startades 2005 och har sedan start genererat 65 miljoner till välgörenhet. Naturskyddsföreningen har mottagit 6,1 miljoner sedan vi blev förmånstagare 2009. Det är vi väldigt glada och tacksamma för!

Pengarna går till projekt inom Naturskyddsföreningens olika verksamhetsområden. Stödet vi tog emot för 2022 och 2023 har gått till våtmarksprojekt där restaurering av våtmarker runt om i Sverige har utgjort en stor del. Under tidigare år har stödet bland annat gått till arbetet med biologisk mångfald genom kampanjen Operation: Rädda bina samt till klimat-, energi- & transportområdet med målsättningen att nå nära nollutsläpp i Sverige år 2030.

Läs mer om GodEl här: www.godel.se

Bli först att gilla!