Förmånstagare: Swedbank Robur Humanfond

Swedbank Robur Humanfond är en aktiefond som huvudsakligen placerar i svenska företag som bedöms bli vinnare i ett framtida miljöanpassat kretsloppssamhälle. Bolagen ska arbeta aktivt med att integrera miljöhänsyn och mänskliga rättigheter i sin verksamhet.

Swedbank Robur Humanfond är en svensk aktiefond som fått flera utmärkelser, den har bland annat utsetts till bästa fond i kategorin etikfonder av Fondmarknaden.se. Humanfond förvaltas av Swedbank Robur och är en hållbarhetsfond, vilket innebär att företagen den investerar i tar ansvar för miljö, arbetsvillkor, mänskliga rättigheter och affärsetik. Två procent av fondens värde delas årligen ut till Naturskyddsföreningen och andra ideella organisationer. Så när du fondsparar i Swedbank Robur Humanfond låter du samtidigt ditt sparkapital bidra till en bättre miljö.

Tack till dig som redan sparar!

Under 2023 fick Naturskyddsföreningen ta emot 161 237 kronor. Varmt tack till dig som stöttar Naturskyddsföreningens arbete genom ditt fondsparande!

Börja spara och läs mer om ideellt fondsparande och Swedbank Robur Humanfond här: www.swedbank.se/humanfond

Linda Ottosson Kraus, projektledare stiftelser och fonder
E-post: linda.ottosson.kraus@naturskyddsforeningen.se