Guide till det miljövänliga kontoret

Kom igång med ert miljöarbete med Naturskyddsföreningens guide till ett miljövänligare kontor.

Att skapa ett effektivt miljöarbete på sin arbetsplats är inte det lättaste, men det viktigaste är att man påbörjar arbetet. Naturskyddsföreningens guide till det miljövänliga kontoret är utvecklad att underlätta för främst små och medelstora företag att påbörja sin resa mot hållbarare företagande.

Att försöka ta sig an alla miljöutmaningar på samma gång kan lätt bli övermäktigt och leda till att somliga frågor faller mellan stolarna, eller att åtagandet blir alltför stort. Men en resa på 100 mil börjar med det första steget. Ett bra första steg är att fundera på hur just ert företag kan göra störst miljönytta.

Guiden är gratis och består av 3 delar som ger konkreta tips och åtgärdspunkter ni kan följa för att göra just ert kontor mer miljövänligt.

Det finns ingen tid att förlora, påbörja er hållbarhetsresa redan nu!

Gillas av 2