Samlade länkar om gruvor

Har du fastnat i en diskussion och är i behov av källor? Här har vi samlat alla våra artiklar om gruvor.

Gruvor orsakar ofta allvarliga miljöproblem. Gruvdriften, som idag vanligtvis bedrivs i enorma dagbrott, är ett hot mot både naturen och människors livsmiljö. Det kan behövas nya gruvor i Sverige, men först och främst måste samhället i mycket högre grad satsa på effektivisering och hushållning med resurser, återbruk, återvinning och sekundär utvinning (ur befintligt gruvavfall).

Behöver du svar på tal om varför vissa gruvor behövs men inte andra? Eller källor för att förklara hur gruvor påverkar lokalbefolkning och urfolk?

Här har vi samlat länkar kopplade till gruvor!

Bli medlem i Sveriges största miljöorganisation

Var med i kampen för en friskare natur och starkare miljöpolitik och få den prisbelönta tidningen Sveriges Natur fem gånger om året.

Bli medlem idag
Bli först att gilla!