Fossilfria pensioner

Nu är det dags för AP-fonderna att fasa ut de fossila investeringarna.

fossilfri, pension, klimat, spelautomat, maskin, spel, pengar

Dags för fossilfria pensioner!

Vi befinner oss i en klimatkris där det borde vara självklart att våra pensionspengar inte finansierar utvinning och förbränning av kol, olja och fossilgas. För vad ska vi med pension till om vår värld förstörs?

Men idag har statens egna fonder placerat flera miljarder av våra pensionspengar i världens största fossila bolag. Det är varken hållbart eller ansvarsfullt och det går emot Parisavtalet. Nu är det dags för AP-fonderna att fasa ut de fossila investeringarna.

fossilfri, pension, klimat, spelautomat, maskin, spel, pengar
Fossilfria Pensioner, AP-fonderna, Rapport, Kampanj

Tillsammans fick vi: 10193 namn.

Tack för ert engagemang! Över 10 000 personer skrev under vårt upprop för fossilfria pensioner.

Namninsamlingen är nu avslutad och underskrifterna kommer att lämnas över till AP-fonderna.

Villkor för namninsamling och hantering av personuppgifter:

Vi kommer att lämna en lista på alla som undertecknat kampanjen till företrädare för AP-fonderna. Listan innehåller namn och ort (inte e-postadress) och blir automatiskt en offentlig handling eftersom AP-fonderna är myndigheter. Din e-postadress kommer vi endast att använda för att skicka dig löpande information om kampanjen via e-mejl. Du kan när som helst i nyhetsbrevet klicka på en länk att du inte vill ha fler brev. För mer information om Naturskyddsföreningens e-postregister, kontakta Kommunikationsavdelningen Webb via webb@naturskyddsforeningen.se

För integritetspolicy och generell information om hur Naturskyddsföreningen behandlar personuppgifter, se www.naturskyddsforeningen.se/dataskydd