Naturfalken

Lär dig mer om arter och sätt dina naturkunskaper på prov! Naturfalken är ett simborgarmärke för artkunskap för alla åldrar.

Naturfalken – ett simborgarmärke i artkunskap

Vi behöver vara många som kan arter och som kämpar för att de ska finnas kvar. Med Naturfalken vill vi sprida artkunskap på ett roligt sätt och inspirera fler att lära sig mer om allt som lever i naturen. Du behöver inte vara expert på blommor, fåglar eller insekter. Men vi tror att kunskap om naturen runt omkring oss gör att vi bryr oss om och tar hand om planeten vi lever på bättre. Naturfalken finns i fyra olika koncept:

jaktfalk

Naturfalken ute i naturen

Fysiska Naturfalken anordnas utomhus av våra lokalavdelningar/kretsar.

Stenfalken

Naturfalken online

Med Naturfalken online kan vem som helst utmana sig själv och andra i artkunskap – i datorn eller mobilen. Testa ett digitalt artquiz du också!

naturfalken, skolan, skolövning, tornfalk

Naturfalken i skolan

Låt eleverna öva artkunskap på ett roligt och varierat sätt. Välj bland olika övningar att genomföra i och utanför klassrummet.

Naturfalken för företag

Naturfalken företag

Naturfalken är ett utmärkt sätt att stärka er teambuilding. Utmana varandra i artkunskap eller spela och lär er tillsammans i lag.

Natursnokarnas tips på aktiviteter

Barn som är vana vid att röra sig i naturen blir mer benägna att ta hand om den.

Naturfalkentatuering,Naturfalk,naturfalken,Tatuering

Här kan du ta naturfalken

Här samlar vi alla aktiviteter där märkestagning erbjuds.

Naturskyddsföreningens Kahoot

Här finns frågesporter och lekfulla övningar om djur och natur.