Företagssamarbeten: Dedicated

Under 2023 hjälper Dedicated Naturskyddsföreningen att sprida information om rödlistade djurarter i Sverige. För varje såld T-shirt i kollektionen donerar Dedicated 200 kronor till Naturskyddsföreningens arbete.

I Sverige finns det fler än 2000 hotade arter och det riskerar att bli fler. Genom att använda två av dessa hotade arter, lodjur och vitryggig hackspett, som motiv på T-shirts vill Dedicated hjälpa Naturskyddsföreningen att sprida information om arternas utsatthet. Utöver att sprida kunskap om våra rödlistade arter, skänker Dedicated 200 kronor per sålt plagg i samarbetet till Naturskyddsföreningens arbete att skydda det som inte får försvinna.

Motiven är illustrerade av Ellen Pääjärvi Våg.

Lär dig mer om:

Om Dedicated

Dedicated grundades 2006 som ett miljömedvetet retailkoncept för att skapa moderna plagg som inte skadar planeten. Alla kläder designas med planeten i åtanke. De är Fairtradecertifierade, använder ekologiskt, kemikaliefritt bomull certifierat av GOTS och polyesterklädesplaggen är av 100% återvunnet material.

Läs mer om samarbetet och se t-shirtsen hos Dedicated här.

Gillas av 2