Företagssamarbeten: MIG

Frågespelet MIG lanserades i eko-version under hösten 2021 i samarbete med Naturskyddsföreningen och WWF. MIG Eko är ett frågespel som på ett roligt och underhållande sätt önskar öka kunskapen om miljö och klimat med målsättning att göra allmänheten mer klimatsmart. 

Samarbetet mellan Naturskyddsföreningen och MIG är givande på flera sätt. Att tillsammans med ett etablerat spel som MIG, skapa en eko-version och därmed på ett lekfullt sätt sprida kunskap om miljö och klimat till allmänheten, ja det är ett samarbete helt i linje med både Naturskyddsföreningen och Compete Now’s värderingar. Compete Now är företaget bakom spelet som utöver MIG har flera olika frågespel på marknaden. 

Samarbetet syftar till att öka kunskapsnivån generellt i frågor om miljö och klimat samtidigt som försäljning av spelet bidrar ekonomiskt med 8 kr per spel till Naturskyddsföreningens arbete för ett hållbart liv på en frisk och levande planet.   

Naturskyddsföreningens del i samarbetet har varit att bistå med frågor, uppslag till frågor samt faktagranskning av de 505 frågorna.  

Om MIG

MIG (Mobile Intelligence Games) produceras av företaget Compete Now och har blivit det mest sålda frågespelet i Sverige sedan 20 år tillbaka. Spelen är lätta att ta med sig överallt och frågorna beskrivs som lagom svåra, roliga, aktuella och utvecklande. 

Kontakt

Linnéa Grahn, projektledare företagssamarbeten
Telefon: 08-702 63 13
E-post: linnea.grahn@naturskyddsforeningen.se

Bli först att gilla!

Relaterat innehåll