Julgåva till klimatet

Välj en julgåva till klimatet i jul. Julgåvokort att ge bort ingår!

Klimat | Hav | Jordbruk | Skog | Miljögifter | Medlemskap

I jul har du möjlighet att själv välja vilket av Naturskyddsföreningens arbetsområden som ska få din julgåva. Vi är Sveriges största naturförening och miljöorganisation och med din hjälp kan vi förändra i jul.

Klimatet kan inte vänta!
Klimatförändringarna är på riktigt och de händer nu. Vi har kraftsamlat hundratusentals människor genom kampanjen #klimatmaxa för att göra alla redo för smidigare kollektivtrafik, fossilfria fordon, hållbar mat och massor av solceller på taken. Som ett resultat av det stora klimatmötet i Paris har vi äntligen fått ett globalt klimatavtal, vilket är historiskt. Men avtalet i sig är inte nog, utan nu gäller det att gå från ord till handling! Därför behöver vi fortsätta sätta press på politikerna.

Vi tänker aldrig ge upp. Nu behöver vi din hjälp. Ge en gåva till vårt arbete för klimatet i jul – ditt stöd behövs!

PS! Våra julgåvobevis är Svanenmärkta och producerade av papper från en hållbar skogskälla via Forest Stewardship Council (FSC) samt transporten från tryckeriet och trycket är klimatkompenserat av tryckeriet. DS!