Gå med i klimatnätverket

Klimatnätverket är ett nationellt nätverk inom Naturskyddsföreningen där vi utbyter idéer och arbetar tillsammans för att hejda klimatförändringarna. Kom med du också!

Genom klimatnätverket kan du vara med och engagera fler i klimatfrågan.

Brinner du för klimatet och engagera dig för en bättre värld? Känner du att lasset är för tungt för att dra ensam? Då kan klimatnätverket vara något för dig! Naturskyddsföreningens klimatnätverk samlar klimataktiva över hela landet för att tillsammans arbeta för att Sverige ska bli en förebild i klimatomställningen.

Aktiviteter som genomförts i nätverket är bland annat den årligen återkommande cykeldagen, föredrag, klimatfestivaler och manifestationer. Vi ordnar debattartiklar, filmvisningar, klimatcoachning och utbildningar.

Så här nätverkar vi!

Klimatfrågan är global och klimatnätverket nationellt, men då mycket av klimatpåverkan sker där vi bor, jobbar och handlar finns det lokala och regionala klimatgrupper. De driver på i regionala frågor, ordnar utbildningar med mera. Finns det en grupp där du bor är det bara att hänga på! Du kan också tillsammans med andra medlemmar i nätverket starta en arbetsgrupp, lokalt eller inom ett specifikt område som just du brinner för. Hör gärna av dig till nätverkssamordnaren för stöd eller frågor.

På föreningens medlemsforum hittar du andra nätverksmedlemmar och kan bolla idéer.

Hur går jag med?

Anmäl dig här!

Vad krävs av mig?

Oavsett om din insats är liten eller stor är den betydelsefull! Du kan bidra med allt från att sätta upp affischer, dela ut broschyrer, koka kaffe till att ragga talare och musiker till en klimatfestival. Det kostar inget att vara med, men du måste vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Som medlem i nätverket kan du hitta och träffa klimatintresserade i din närhet eller i andra delar av landet. Tillsammans med andra aktiva i nätverket är du med och ökar trycket i klimatfrågorna!

Välkommen!

Gå med i klimatnätverket

Genom klimatnätverket kan du vara med och engagera fler i klimatfrågan.