Samlade länkar om klimatanpassning

Här har vi samlat alla våra artiklar om klimatanpassning.

Att klimatet förändras har många olika effekter och påverkar allt liv på jorden. Det berör inte bara framtida generationer eller människor i andra länder.  Klimatförändringar påverkar också oss i Sverige på hemmaplan och det märks redan nu. Från översvämningar till skogsbränder, det finns många exempel på extremväder som tydligt kan kopplas till klimatförändringarna.

Behöver du svar på tal om det gör någon skillnad om vi slutar flyga, äta kött och köra bil? Eller letar du efter grafer som förklarar vad forskningen säger om konsekvenserna av den globala uppvärmningen.

Här har vi samlat länkar kopplade till klimatanpassning!

Bli medlem i Sveriges största miljöorganisation

Var med i kampen för en friskare natur och starkare miljöpolitik och få den prisbelönta tidningen Sveriges Natur fem gånger om året.

Bli medlem idag
Bli först att gilla!