Samlat material om blomrika vägkanter

Vill du komma igång med arbetet med blomrika vägkanter, fördjupa dig i skötselmetoder, inspireras eller hitta utbildningsmaterial? Här hittar du samlat material som kan användas oavsett om du hittat hit som privatperson, tillhör en av Naturskyddsföreningens kretsar eller arbetar på en kommun.

Materialet på sidan är framtaget inom ramen för projektet Världens längsta blomsteräng.

Material om blomrika vägkanter

Material för kommunikation/utbildning

Målgruppsanpassat material

Målgruppsanpassat material för kretsar

Målgruppsanpassat material för vägföreningar och privatpersoner

Målgruppsanpassat material för kommuner

Fler länkar för stöd

Kontakta Världens längsta blomsteräng

Kontakta gärna projektet Världens längsta blomsteräng på e-postadressen blomsterangar@naturskyddsforeningen.se om ni upptäcker något som är fel eller om ni vill tipsa oss om material som ännu inte finns men som skulle underlätta ert arbete.

Ge en gåva för natur och miljö

Med din gåva kan vi fortsätta kämpa för en hållbar framtid på en frisk och levande planet.

Ge en gåva
Gillas av 1